Latest News

Strogo poverljivo: Tajne veze srpske i hrvatske mafije!


Zaštićeni svedok detaljno opisuje kako su hrvatski i srpski mafijaši za 1,5 miliona evra ubili Ivu Pukanića i otkriva kako mafijaši blisko sarađuju

Kumovi i saradnici... Joca Amsterdam i Slobodan Đurović Kardinal

Svedok saradnik hrvatskog tužilaštva u istrazi ubistva novinara Iva Pukanića u svom svedočenju žestoko je optužio Sretena Jocića - Jocu Amsterdama kao naručioca ovog atentata! On tvrdi da je ubistvo Pukanića, po Jocićevom nalogu, sa hrvatskim mafijašem Robertom Matanićem organizovao Slobodan Đurović Kardinal, kum Joce Amsterdama!
Zagrebački nedeljnik „Nacional", čiji je vlasnik bio ubijeni Ivo Pukanić, u poslednjem broju je objavio kompletan transkript iskaza koji je hrvatskom tužilaštvu dao svedok saradnik. U svom svedočenju on detaljno opisuje tajne veze srpske i hrvatske mafije i otkriva kako kriminalci sa obe strane granice više nego blisko sarađuju. Prema ovom svedočenju, pored Roberta Matanića, Kardinala i Sretena Jocića, u pripremama za ubistvo Pukanića učestvovali su i Željko Milovanović, Robert i Luka Matanić, Amir Mafalani, Milenko Kuzmanović i Bojan Gudurić. Svi oni, osim Gudurića, već su uhapšeni na teritoriji Srbije i Hrvatske.

Pominjali i Caneta
Bio sam vozač i takođe sam učestvovao u praćenju Ive Pukanića. Nagrada od 1,5 miliona evra koju sam prethodno spominjao bila je namenjena za celu našu grupu, pri čemu ja ne znam kako bi taj novac Robert podelio među nama, međutim, postojao je i bonus ako se likvidacija što pre „odradi". Čuo sam kada je Đurović rekao da je naručilac likvidacije Joca Amsterdam. To je rekao za stolom za kojim smo se nalazili nas trojica, on, ja i Robert. Na pitanje verujem li da je Joca Amsterdam imao motiv za takvu narudžbu, odgovaram da verujem i ne verujem da bi on bio naručilac za nekog trećeg. To zbog toga jer je nagrada sledila direktno od njega, a zašto bi je on dao ako on nije naručilac?! U našim razgovorima nikada nisam čuo da bi se kao naručilac spominjalo ime Vladimira Zagorca ili Stanka Subotića. Za Stanka Subotića sam u razgovorima čuo samo pod nadimkom Cane, i to na samom početku, kada me je Robert upoznao s tim da se radi o Pukaniću, a to je bilo u kontekstu toga da se Pukanićevo ime spominjalo u vezi s nekim cinkarenjem „duvanske mafije".

Inače, ovaj svedok saradnik je i sam učestvovao u pripremama i organizaciji ubistva Ive Pukanića, a iz cele „operacije" se povukao pošto se sa Robertom Matanićem, dan pred atentat, posvađao oko novca. Pristao je da sarađuje sa policijom pošto je saznao da mafijaši spremaju njegovu likvidacije.
Press prenosi ovo svedočenje, uz skraćenja i redakcijsku opremu:
ISKAZ SVEDOKA
Upoznao sam Roberta i Luku Matanića pre 10 ili 11 godina. Iz istog smo sela u Lici pa smo se poznavali preko zajedničke rodbine. Preko njih sam upoznao Amira Mafalanija pre četiri ili pet godina, a nakon toga i ostale okrivljene, Slobodana Đurovića Kardinala otprilike pre tri godine, a Željka Milovanovića i Bojana Gudurića sam upoznao prošle godine u junu ili julu. S Robertom i Lukom Matanićem sam u vreme kada smo se upoznali obavljao neke sitne poslove u Zagrebu, poput uterivanja dugova i slično. Robert je u to vreme često putovao, odlazio je van Hrvatske, a nas trojica smo se bavili svakakvim poslovima, od droge do trgovine oružjem. Poznato mi je da je Robertu bilo suđeno i da je osuđen u Hrvatskoj pre deset godina zbog pokušaja ubistva, a takođe je odslužio jednu kaznu u Srbiji. Zajedno smo bili u Bugarskoj od 2004. pa nadalje, a na putu iz Bugarske prema Beogradu obojica smo bili uhapšeni jer je za nama bila raspisana poternica.
Kada je Robert došao iz Bugarske u Hrvatsku, počeo je da okuplja stare prijatelje. To je bilo prošle godine, kada je došao iz zatvora. U prvih nedelju dana bio je zauzet ličnim problemima, rešavao je lična dokumenta preko svog advokata Pilipovića, a jednom prilikom u svom stanu u Gomboševoj ulici rekao je da ima pravi posao za nas, posle koga bismo svi mogli da odemo u penziju. Kada je rekao za nas, prvi put sam bio prisutan samo ja, a drugi put je bio prisutan i Luka Matanić... U tom drugom navratu je precizirao taj posao i rekao o čemu se radi, naime, da se radi o Pukiju. Pitao sam ga ko je taj Puki, a on je rekao da se radi o Ivi Pukaniću i njegovoj likvidaciji. To je bilo u julu ili avgustu 2008. Tada mi je Robert rekao da je to osoba na koju je već ranije Željko Milovanović pucao i da ne razume kako je mogao da ga promaši (na Pukanića je prvi put pokušan atentat u aprilu 2008 - prim. ur). Robert je hteo da obnovi stare veze sa ljudima koji su pokušali da ga oslobode iz zatvora u Srbiji, a jedan od njih bio je Željko Milovanović.

Mafijaško bratstvo i jedinstvo... Matanić, Milovanović i Mafalani

Naime, dok se Robert nalazio u zatvoru u Srbiji, ja sam od Robertovih ljudi u Srbiji dobio telefonski broj čoveka koji je trebalo da organizuje posao Robertovog oslobađanja iz zatvora, a radilo se o osobi Kardinal, odnosno s prezimenom Đurović. Tu sam osobu prvi put video na železničkoj stanici u Roterdamu, nekoliko godina pre toga. Bilo je to u situaciji kada smo Robert i ja za tog Kardinala odradili prevoz oružja vozom... Dok smo bili u Bugarskoj, Đurović nam je lično donosio novac za plaćanje stana i za životne troškove, i to zbog toga jer smo u Bugarskoj za njega odrađivali svakakve poslove. Mogu ga opisati, radi se o muškarcu starosti od 55 do 60 godina, prosed, dugog velikog nosa, pogrbljen, a za istog znam da je kum Joce Amsterdama. Osim toga, taj muškarac sa nadimkom Kardinal finansirao je sve što je bilo potrebno da bi se provalilo u zatvor u kojem se Robert nalazio u Srbiji i da bi Roberta nasilno izvukli napolje (...). Napominjem da do Robertovog oslobađanja nije došlo jer je neko iz Zagreba napisao pismo u Srbiju da Robert planira beg, pa je on poslat u samicu, tako da više nismo uspevali da kontaktiramo s njim telefonom kao do tada, zbog čega su planovi za njegovo nasilno oslobađanje iz zatvora propali (...).
Nakon što je Robert izašao iz zatvora i smestio se u stan u Gomboševoj 10, u tom stanu smo počeli da se nalazimo ja, Luka Matanić i Amir Mafalani, a tu u stanu su bili smešteni Željko Milovanović i Bojan Gudurić. U stan je dolazio i A. D. U tom stanu je započeo razgovor o slučaju Pukanić, naime, kako će se taj posao „odraditi", s tim da su glavnu reč uvek vodili Milovanović i Robert. Robert je predlagao da se Ivo Pukanić likvidira snajperom, a Milovanović da se to učini eksplozivnom napravom. Na kraju je postignut dogovor da to bude onako kako je Milovanović rekao, eksplozivom, koji je Milovanović nabavio iz Cazina. Bilo je govora o tome da će ta eksplozivna naprava biti postavljena u neki automobil ili motor. U samom početku Amir Mafalani je tako pratio Ivu Pukanića, koliko puta ulazi i izlazi iz „Nacionala", s koje strane dolazi, kada dolazi i odlazi s posla, kada dolazi kući i kako mu se može najlakše prići. Kasnije smo se podelili u dve grupe. U prvoj grupi su bili Amir Mafalani, Luka Matanić i Bojan Gudurić, a u drugoj smo bili ja, Robert Matanić i Željko Milovanović. Svaka grupa je imala zadatak da prati Ivu Pukanića, a u ovoj drugoj grupi moj zadatak je bio da kao vozač vozim Roberta Matanića i Milovanovića (...).

Pukanić trebalo da svedoči i u Srbiji?!
Slobodan Đurović Kardinal je poslednji put bio kod Roberta otprilike dvadesetak dana pre ubistva Ive Pukanića. U direktnom razgovoru između Kardinala, odnosno Đurovića, Roberta i mene, Đurović je rekao da je naručilac likvidacije Ive Pukanića Joca Amsterdam, koji bi trebalo da nam da oko 1,5 miliona evra odmah posle izvršene likvidacije, a da će nas, zavisno od toga kako to odradimo, odnosno koliko brzo, Joca Amsterdam još nagraditi.
Rekao je da je dosta hitno da se to reši jer je Pukanić tih dana trebalo da putuje u Srbiju, pa da ne bi tamo opet nešto pričao. Oni su imali informaciju da Pukanić ide u Srbiju, ali nisu tačno znali u koju svrhu (hrvatski mediji su objavili da je Pukanić hteo da i u srpskom tužilaštvu da iskaz o „duvanskoj mafiji" - prim. ur).

Meni je Željko Milovanović pričao o tome kako se radi s eksplozivom i kako se eksplozija može usmeriti, pa mi je tako rekao da je to moguće učiniti pomoću nekih metalnih ploča. Dva dana pre eksplozije Željko Milovanović je rekao da je sve napravljeno, misleći na eksploziv, što se tiče njega da je sve gotovo, i na sto je stavio kutiju s daljinskim upravljačem. Ja ne znam kakav je bio dogovor i ko je trebalo da upotrebi taj daljinski upravljač za aktiviranje eksplozivne naprave, međutim, moja pretpostavka je da je tu daljinsku napravu aktivirao daljinskim upravljačem Željko Milovanović. Poznato mi je, takođe, da je Bojan Gudurić u nekoliko navrata bio na krovu obližnje zgrade preko puta „Nacionala", a dogovor je bio da će u vreme eksplozije na tom krovu Gudurić biti sa snajperskom puškom, tačnije s crnim „SSG-om" (...).
Bio sam prisutan u stanu Roberta Matanića kada je Željko Milovanović pokazivao daljinski upravljač za eksplozivnu napravu koji je stavio na sto, pri tom je rekao da je „ovo napolju sve sređeno", a tom prilikom je bio prisutan osim mene i A. D., a čini mi se i Luka Matanić.
Meni je Robert od samog početka rekao da se likvidacija Ive Pukanića naručuje zbog njegovog svedočenja u Crnoj Gori, da je on tamo govorio nešto što nije trebalo, doslovno je rekao: „Što je srao okolo", i da će ga to koštati glave...

Нема коментара:

Постави коментар

Vaš komentar:

TABLOIDO Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Аутор слика теме: Bim. Омогућава Blogger.